LightSpeed

Over LightSpeed

Lightspeed is een van de bekendste kassasystemen in de horeca. Het bedrijf heeft wereldwijd naam gemaakt met een breed softwarepakket dat restaurants, cafés en hotels helpt bij hun dagelijkse operaties. Vooral voor ondernemers die houden van een alles-in-één oplossing en de zekerheid van een gevestigde speler, biedt Lightspeed een aantrekkelijke propositie.

Een belangrijk voordeel is de uitgebreide functionaliteit. Lightspeed combineert kassasoftware met voorraadbeheer, rapportages, personeelsplanning en zelfs marketingtools. Voor horecaondernemers die alles graag in één systeem willen hebben, kan dat efficiëntie opleveren. Daarnaast is de software cloudgebaseerd, waardoor je altijd en overal inzicht hebt in je cijfers en processen. De schaalbaarheid van het systeem maakt het bovendien geschikt voor zowel kleine zaken als grote ketens.

Ook de internationale aanwezigheid speelt in het voordeel van Lightspeed. Omdat het systeem in veel markten actief is, zijn er regelmatig updates en doorontwikkelingen.

Tegenover deze pluspunten staat dat de support niet altijd even sterk is. Ondersteuning is vaak niet Nederlandstalig en dat kan lastig zijn bij urgente of complexe vragen. Zeker voor horecateams die snel geholpen willen worden, vormt dit een belangrijk nadeel.

Daarnaast vallen de kosten in de praktijk vaak hoger uit dan verwacht. Lightspeed werkt met verplichte koppeling aan Lightspeed Payments, waardoor ondernemers minder keuzevrijheid hebben en transactiekosten kunnen oplopen. Daarnaast werkt Lightspeed alleen op Apple hardware, waardoor de kosten voor hardware hoog uitvallen.

Informatie
119
/maand
1 kassapunt
Restaurant Management
Rapportage en analyse
Support
IOS
Android
Windows
Offerte
Lightspeed Commerce Nederland plaats foto
4.0
Gebaseerd op 267 beoordelingen
powered by Google
Isa den Haan profielfoto
Isa den Haan
2 maanden geleden
Ons hele bedrijfsproces is volledig vast komen te liggen door het afsluiten van Lightspeed.

Het is dat wij een intens proces hebben doorlopen om alles geïntegreerd te krijgen met lightspeed. Maar voor retail ondernemers, begin hier absoluut niet aan.

Het systeem is totaal niet gebruiksvriendelijk voor het printen van verschillende labels voor jouw winkel. Denk aan sieradenlabels of andere formaten.

En alhoewel je gouden bergen worden beloofd door de sales afdeling, blijkt het toch anders zodra je de dure hardware al hebt afgetikt en je abonnement hebt afgesloten.

Wij zijn hier al weken mee bezig op dit punt en worden NIET geholpen. Wij eisen een oplossing!
Cherelle profielfoto
Cherelle
2 maanden geleden
Vanaf het eerste contact worden er door Lightspeed gouden bergen beloofd. Je wordt continu gebeld en er worden meerdere meetings ingepland om je te overtuigen hoe geweldig het systeem is. Dit wekt hoge verwachtingen. Ook zou alles wat wij nodig hadden mogelijk moeten zijn.

Wij hebben uiteindelijk voor duizenden euro’s aan hardware aangeschaft en daarnaast vier maanden lang €450 per maand betaald voor een abonnement, terwijl we het systeem in die periode nog niet eens gebruikten, alles moest snel geregeld worden.

Eenmaal in gebruik kwamen we erachter dat een essentieel onderdeel voor ons bedrijf simpelweg niet werkt: het labeltype dat wij gebruiken (een veelvoorkomend formaat voor kleinere producten) bestaat niet binnen de templates van Lightspeed. Het dichtstbijzijnde formaat is alleen in Amerika verkrijgbaar en aanzienlijk duurder.

Ondanks dat we deze labels toch hebben besteld om het een kans te geven, bleek ook dit niet te werken. Een cruciaal probleem dat voor ons bedrijfsproces onmisbaar is, en waarvoor geen oplossing wordt geboden.

Het is voor ons onbegrijpelijk dat zo’n basisfunctionaliteit ontbreekt. Hierdoor loopt ons volledige werkproces vast. We hebben hier inmiddels enorm veel tijd, energie en geld in geïnvesteerd, bijna €5000, zonder resultaat.

De ondersteuning vanuit Lightspeed is teleurstellend en biedt geen concrete oplossing.

Wij hebben enorm spijt van onze keuze en raden anderen aan om hier goed over na te denken voordat ze met Lightspeed in zee gaan.
Dennis D. profielfoto
Dennis D.
2 maanden geleden
Janet Hovakimyan profielfoto
Janet Hovakimyan
2 maanden geleden
Simon is erg behulpzaam en zal je helpen bij het oplossen van elk probleem!

Zeer tevreden!

Dankjewel!
Mark Walls profielfoto
Mark Walls
4 maanden geleden
Zeer tevreden over het gehele proces bij Lightspeed. Vanaf het eerste contactmoment tot aan de oplevering werd alles duidelijk en professioneel uitgelegd. Ik had contact met Siem, die alles helder toelichtte. Fijne communicatie, duidelijke uitleg en een soepel verloop van begin tot eind. Absoluut een aanrader!
eile haddad profielfoto
eile haddad
4 maanden geleden
Muberra Bakiskan

Ze was erg behulpzaam en meewerkend. Ik waardeer haar steun en hulp enorm.
M.E. van der Plas profielfoto
M.E. van der Plas
4 maanden geleden
Buitengewoon prettig contact en goed benaderbaar.

Fijn systeem dat heerlijk werkt en rust geeft in het hoofd van een ondernemer.
You Tube profielfoto
You Tube
4 maanden geleden
Heel fijn contact gehad met Siem. Mij meegenomen in alle stappen van A tot Z. Zeker aan te bevelen!
Info TVV profielfoto
Info TVV
4 maanden geleden
Ik ben zeer goed geholpen door Siem Bonneux. Ondanks we heel lang moesten wachten tot de Ipad op ging starten heeft hij heel geduldig mij geholpen. Top service!
Rogier Nilwik profielfoto
Rogier Nilwik
4 maanden geleden
Ben erg goed verder geholpen en ik heb veel kunnen oplossen
Piece of Cake profielfoto
Piece of Cake
4 maanden geleden
Wij zijn er niet over te spreken (als kleine onderneming). Na bijna een jaar werkt het systeem nog steeds niet goed/fatsoenlijk, iedere dag weer werkt er iets niet zoals het hoort. Heel vaak aangegeven, maar er wordt niet voldoende aan gedaan, terwijl het innen van facturen nooit te laat is. Het systeem is ook erg duur voor een kleine zaak, te duur als je het ons vraagt. Wij hebben spijt van de aanschaf en vinden het zeker geen aanrader. Ook van andere horecaondernemers vernomen dat het bij hen in eerste instantie (langdurig) niet naar behoren werkte, dus we zijn niet de enigen met dat probleem. Wellicht zijn wij niet groot genoeg (voor Lightspeed) om in actie te komen. Wij kunnen niet wachten tot het contract afloopt en we er kostenloos vanaf kunnen en overstappen naar een betere en veel goedkopere optie. Bovendien vinden wij de backoffice niet bepaald gebruiksvriendelijk en is het lastig er de gewenste gegevens/cijfers uit te halen. Lightspeed sorry, maar wij vinden jullie Kwalitatief Uitermate Telleurstellend! Absoluut GEEN aanrader!
Rick Slotboom profielfoto
Rick Slotboom
4 maanden geleden
Zeer fijne ervaring gehad met Lightspeed. Implementatie verliep bijzonder soepel en efficient, mede dankzij de professionele hulp van implementatieconsultant Muberra.
JJ Tech Shop profielfoto
JJ Tech Shop
4 maanden geleden
Altijd de beste
eldert zeldenthuis profielfoto
eldert zeldenthuis
5 maanden geleden
Cafe de Alm profielfoto
Cafe de Alm
5 maanden geleden
Tijdens het hele proces was de begeleiding van Peter erg prettig. De overgang naar jullie systeem was daardoor overzichtelijk en duidelijk. Voor de toekomst heb ik er alle vertrouwen in dat jullie systeem voor ons de beste keuze is.
Eric Coerse profielfoto
Eric Coerse
5 maanden geleden
super geholpen door Laure
serge hannecart profielfoto
serge hannecart
5 maanden geleden
Uitstekende ondersteuning tijdens het installatieproces. Zeer vlotte communicatie!
Vincent profielfoto
Vincent
5 maanden geleden
Goed geholpen en duidelijke uitleg. Zo kan ik goed aan de slag.
Victor de Bruin profielfoto
Victor de Bruin
5 maanden geleden
Katherine Espinoza profielfoto
Katherine Espinoza
5 maanden geleden
Uitstekend support!
Duidelijke producten overzicht!
Bert Garings profielfoto
Bert Garings
7 maanden geleden
Ik ben al jaren klant, maar de service is de laatste tijd helaas sterk achteruitgegaan. De klantenservice is erg slecht bereikbaar en reacties blijven vaak uit of komen veel te laat. Dit is zeer teleurstellend.
Jennah Moulay profielfoto
Jennah Moulay
8 maanden geleden
Gewoon helemaal ruk

Een handeling uitvoeren duurt 70 min voordat het systeem dat verwerkt

Bellen met support, is volkomen normaal krijg ik als antwoord je staat in een wachtrij wen er maar aan

Lekker verhaal als er 7 volle trailers gelost zijn met handel

Ben met de kerst nog niet klaar

Stoom uit de oren !!!
Giovanis profielfoto
Giovanis
9 maanden geleden
Ik heb een restaurant en werk met een kassa van Lightspeed in combinatie met een kiosk van Jamezz – een samenwerking die Lightspeed mij zelf heeft aangeraden. Vanaf het begin alleen maar problemen:

Klantenservice: je krijgt telkens iemand anders aan de lijn, de ene keer in België, dan weer in Canada of Nederland. Iedere keer moet je opnieuw je hele verhaal uitleggen.

Contracten: zodra je wilt opzeggen, blijkt dat er opeens een stilzwijgend verlengd jaarcontract is. Er wordt totaal niet meegedacht.

Jamezz kiosk: aangeraden door Lightspeed, maar de service is belabberd. Ik heb betaald voor iets wat totaal niet werkt.

Ik ben er helemaal klaar mee. Nooit meer Lightspeed. Raad het iedereen af!!!
Orestis Giovanis profielfoto
Orestis Giovanis
9 maanden geleden
Ik heb een restaurant en werk met een kassa van Lightspeed in combinatie met een kiosk van Jamezz – een samenwerking die Lightspeed mij zelf heeft aangeraden. Vanaf het begin alleen maar problemen:

Klantenservice: je krijgt telkens iemand anders aan de lijn, de ene keer in België, dan weer in Canada of Nederland. Iedere keer moet je opnieuw je hele verhaal uitleggen.

Contracten: zodra je wilt opzeggen, blijkt dat er opeens een stilzwijgend verlengd jaarcontract is. Er wordt totaal niet meegedacht.

Jamezz kiosk: aangeraden door Lightspeed, maar de service is belabberd. Ik heb betaald voor iets wat totaal niet werkt.

Ik ben er helemaal klaar mee. Nooit meer Lightspeed. Raad het iedereen af!!!
Fahim Talim profielfoto
Fahim Talim
10 maanden geleden
Net als bij de rest, slecht slecht slecht!
Je wordt 10000x gebeld als je nog geen klant bent, zodra je getekend hebt krijg je ze nooit meer te pakken.
Ruim 6 maanden klant, niemand die je te woord staat(wel een Chinees of Pakistaan die je bijna niet verstaat). Kan niet wachten tot contract afloopt.
Mensen NIET AAN BEGINNEN!!!
Youri Zijta profielfoto
Youri Zijta
11 maanden geleden
Al vanaf onze opening (ca. 6,5 jaar) klant bij Lightspeed. Het systeem is erg fijn en werkt altijd naar wens.
Echter is er nu iets gebeurd wat afbreuk doet aan al het positieve. Ik lees in de reviews dat ik niet de enige ben die ontevreden is over communicatie, service en backoffice.

Wat is er gebeurd?
Bij het jaarlijks vernieuwen van ons contract weer digitaal een nieuw contractie toegestuurd gekregen ter ondertekening. Ik zag niks geks en gezien ik al jaren naar tevredenheid klant ben was ik ook niet achterdochtig.
Toch bleek er achteraf een hernieuwing te zijn geweest in de algemene voorwaarden. Die had ik dus letter voor letter weer door moeten lezen om een forse wijziging te kunnen opmerken.
Ik kreeg namelijk opeens maandelijks een factuur van 140€ bovenop mijn afgesproken jaarlijkse termijn. We zijn een klein restaurantje, dus de additionele kosten zijn ongeveer gelijk aan onze reguliere kosten en dat viel dus nogal op.
Bij navraag bleek dat dit was omdat er in de algemene voorwaarden was gezet dat je nu verplicht bent om alle pintransacties via Lightspeed payments te laten verlopen. Doe je dat niet, dan brengen ze 140€ per maand in rekening.
Gebaseerd op gebakken lucht dus en dit komt over als een dwangmiddel om over te stappen.
Ten eerste wil ik niet overstappen want ik ben al 6,5 jaar tevreden over mijn huidige leverancier.
Ten tweede vind ik deze manier van dwingen averechts werken.

Afijn. Na contact met mijn accountmanager werd mij inderdaad bevestigd dat hij dit zelf ook wel een heftige manier vond en hij beloofde mij vanaf nu de facturen voor de additionele kosten stop te zetten. Daarmee gepaard heb ik hem toegezegd (met tegenzin) om in ieder geval een vergelijk qua kosten met onze huidige leverancier voor de transacties te laten doen. Ik heb hem toegestuurd wat hij gevraagd heeft zodat hij een vergelijking kon maken. Als ze niet minimaal met de prijs en voorwaarden meekonden dan mocht ik blijven waar ik zat en werd er ook niet gefactureerd. Als ze minimaal gelijk of eronder konden duiken moest ik overstappen om de kosten te voorkomen.
Goed.. ik geduldig wachten op het verlossende woord van onze magere hein en waarempel er komt een paar weken later weer een factuur terwijl beloofd was dat die stopgezet zouden worden.
Ik weer mailen; zowel naar de financiele administratie als onze accountmanager met alle eerder correspondentie nog eens toegevoegd, maar tot heden nog geen enkele response.
En nu het mooiste: ze hebben inmiddels ook nog mijn online account geblokkeerd omdat mijn betaling uitblijft.

Morgen maar weer bellen, maar het lijkt me een zeer terechte 1 ster.
Ik vind dit maffia praktijken en totaal niet passend bij een dergelijk bedrijf.
mijnhoesjes iTech profielfoto
mijnhoesjes iTech
1 jaar geleden
Af te raden
Stefan Eg profielfoto
Stefan Eg
1 jaar geleden
Al langer dan 10 jaar een webshop (store id: 2859), bij toen nog Seoshop en inmiddels Lightspeed. En het heeft de service niet verbetert de laatste tijd. Afspraken die al jaren staan worden overboord gegooid, zonder inlichtingen een prijsverhoging van bijna 50 procent, een accountmanager Stein die ik al 2 weken probeer te bereiken - plus een mail gestuurd waar hij al een week niet op antwoord.

Service is ruk, prijs kwaliteit tov concurrenten is prijzig, afspraken die negeert worden. Waar ik vroeger over alle zaken zeer tevreden was, is dat nu echt helemaal weggezakt. En raad ik Lightspeed dus niet aan.
Luis Gomez profielfoto
Luis Gomez
2 jaar geleden
Probeer Thomas te bellen contact te krijgen met lightspeed me account te opzeggen maar krijg niemand te pakken bij het aanmelden k man jou heel goed helpen maar bij opzegging gaat het eve anders ??
Hier weten ze wat klantenservice is! Op het moment dat de apparatuur, waarvoor je overigens best veel geld betaald, niet werkt. En je hulp hierbij vraagt wordt je te woord gestaan door een meneer die met het verkeerde been uit bed gestapt is. De opmerking: "Je hoeft niet zo ^)#*) te doen" tegen een klant, past niet bij een professioneel bedrijf. Zonde.
Valentino De Boer profielfoto
Valentino De Boer
2 jaar geleden
Dit bedrijf doet niet wat ze beloven. Producten zijn te duur en hun werknemers hebben geen idee.
Melvin Gras profielfoto
Melvin Gras
2 jaar geleden
Ik ben opgelicht voor 1100 euro. Ze beloofde dat er een multi shop mogelijk was (voorraad koppelen van 2 verschillende webshops), maar ze zeiden er NIET bij dat dit alleen kan als er op ALLE producten (ook diegene die ik niet wou koppelen) alle details hetzelfde zijn.

Ik had dus al een 2e abonnement afgesloten voor de 2e shop. Toen kwam ik er zelf achter dat het dus niet werkte.

Ze gaven toen aan om naar een eventuele terugbetaling te kijken, nooit meer wat van gehoord (4 maanden verstreken). Zelf maar contact opgenomen. Kreeg ik een droog mailtje dat ze geen geld terug kunnen geven.

Een abonnement door hun fout dus voor niks afgesloten. Criminele praktijken dit.
Damiano Scalas profielfoto
Damiano Scalas
2 jaar geleden
Nooit meer, geldverspilling. Ik vroeg om een ​​compleet kassasysteem en ze stuurden mij 2 tablets zonder kassasysteem, ik belde en belde terug, na 3 weken arriveerde het geld, zonder installatie-instructies. Ik vroeg of ze mij een technicus konden sturen, maar niets.... Wees voorzichtig.
Cristina Astorri profielfoto
Cristina Astorri
2 jaar geleden
Jelle Van der Weerd profielfoto
Jelle Van der Weerd
2 jaar geleden
Vreselijk vervelend bedrijf, welke je dwingt om voor Lightspeed Payments te kiezen, middels het blokkeren van je software.

Inmiddels gaat dit naar een jurist, omdat dit wettelijk verboden is.

Erg veel spijt dat ik met Lightspeed in zee ben gegaan.
B Mastenbroek profielfoto
B Mastenbroek
2 jaar geleden
Sinds half december 2023 bezit Hippe Ukkiez, Etten-Leur een Retal X-serie systeem. Probleem is nu dat het geblokkeerd is, i.v.m. betaling van de software. Kon niet worden afgeschreven, maar saldo is nu toereikend. Echter nu moet ineens dubbele worden betaald en daarna verzoek indienen om de helft terug te krijgen. Gaan we niet doen. Simpele oplossing: rekeningnummer doorgeven, wij betalen en blokkering opheffen. Schijnt intern nogal moeilijk te zijn of niemand werkt mee, dan wel geef het door. Mogelijk stugge en starre afdelingen die er financieel zelf wijzer van proberen te worden of slechte communicatie met hoofdkantoor. Voor nu, zou het niet aanraden.
Rik Pannekeet profielfoto
Rik Pannekeet
2 jaar geleden
Jaren lang gebruiken wij al lightspeed en ieder jaar kregen wij 1 maand korting i.v.m. dat wij 4/6 weken gesloten zijn. Nu hebben wij een nieuwe accountmanager die niks kan/mag doen. Hij probeert alleen payments te verkopen wat aanzienlijk duurder is dan de kosten van de banken.

Het systeem werkt prima zolang er internet is mocht de verbinding wegvallen is het onbruikbaar ook met de eigen server van lightspeed.
Toen wij overstapten zeiden ze dat het offline met de server ook werkt, maar als je de support belt op het moment dat er geen internet is krijg je te horen dat het systeem alleen online werkt.
Badkamer Maximaal profielfoto
Badkamer Maximaal
2 jaar geleden
NIET AAN BEGINNEN! In eerste instantie een makkelijke partij om een webwinkel te maken. Lightspeed heeft echter in mijn opinie enkel te maken met webwinkeltjes die hondenbrokjes verkopen en dat soort dingen. Volg je de richtlijnen niet zoals zij dat willen, DAN GOOIEN DE SIMPELE MENSEN VAN BILLING JE COMPLETE WEBSITE OFFLINE met de mededeling: This shop has been closed. Kortom: Jouw klanten vertrouwen je niet meer door de stupide handeling van 1 of andere chick op billing. We zijn met grote bloedspoed een nieuwe webwinkel aan het inrichten en ontvluchten deze malafide praktijken
Elias profielfoto
Elias
2 jaar geleden
Tom Batten profielfoto
Tom Batten
3 jaar geleden
System werkt aardig goed, maar de support en service is volledig downhill als 10 jarig lightspeed gebruiker. Met name laatste 2 jaar. Problemen stapelen zich op, weinig toch geen goeie support en of antwoorden. Wordt vaak verwezen naar de handleiding terwijl het technische problemen zijn. Tegenwoordig zo lang wachten op antwoord voor support, want dan ook nog vaak een zeer matig antwoord ontvangen waar niemand echt diep-dive doet. Wij hebben een miljoenen omzet, een werkend systeem met 99.99% uptime is cruciaal.
Jan Veenstra profielfoto
Jan Veenstra
3 jaar geleden
Er is totaal geen (serieuze) poging ondernomen om het probleem op te lossen.
A V profielfoto
A V
3 jaar geleden
Onbetrouwbare partij. Gaan je sinds vandaag dwingen al je online betalingen via hen te laten verlopen anders moet je maandelijks een boete gaan betalen. Helpdesk en account managers zoals gebruikelijk onbereikbaar. Ga voor zes zaken op zoek naar een alternatief.
Backup code profielfoto
Backup code
3 jaar geleden
Eerder dit jaar een verdubbeling in abbo kosten per maand. Nu komen ze met verplichting van Lightspeed payment. Doen we dat niet? BAM, 500 euro per maand extra kosten?! Waarvoor? Welke kosten maken jullie omdat we NIET jullie service in payment oplossingen gebruiken maar juist onze vertrouwde CCV? Ik hoop dat jullie alle klanten hiermee verliezen.
Sjaak profielfoto
Sjaak
3 jaar geleden
Zeer slecht, doen alles om geld uit je te trekken. Eerst een verhoging van bijna 300% voor het abonnement. Deze maar geslikt omdat ik niet anders kon.

Maar daarnaast maken ze ook slordige fouten zoals dat Ik bijvoorbeeld bijna een jaar lang dubbel een factuur heb betaald! Mail gestuurd, reactie dat het naar de financiele afdeling zou toegaan. Na 2 weken nog geen reactie! Belachelijk!

Zeker niet aan te raden om met Lightspeed in zee te gaan.

UPDATE 08/08/2023

Ik heb nu circa 4 keer nog erna gemaild na ik deze reactie heb gekregen. NUL reactie! Pas op waar je mee in zee gaat met Lightspeed:

- Geen communicatie nadat ze je geld binnen hebben gehengeld
- Valt minimaal 1x per dag uit (dus dan werkt je webshop gewoon niet)
- Brutale verkoopmedewerkers
- Dubbele facturatie vinden zij niet erg hoor 😉

Mocht ik niet binnen 24 uur een reactie terug hebben zal ik het hoger op moeten gaan zoeken. Te bizar dit voor een bedrijf als dit.

Storenummer: #269928 (mochten jullie mij toch nog via de mail willen beantwoorden!!)

UPDATE 08/17/2023

Lightspeed geeft aan dat ik dubbel een thema heb gedownload (dit is niet eens mogelijk) en dat het vanaf NU niet meer dubbel gefactureerd wordt. Wat er eigenlijk is gebeurd is: Lightspeed heeft bij het verlengen van het abonnement 2 theme kosten gefactureerd op 1 factuur, en dan nog los het factuur van de andere aangemaakt. Pure oplichting dus. Ik heb meer als 3 maanden op dit antwoord moeten wachten om uiteindelijk een smoes te horen waarom dit dubbel is gefactureerd terwijl de fout duidelijk bij hen ligt. Ik herhaal neem NOOIT hier een abonnement. Er zijn genoeg andere platformen die normaal met hun klanten omgaan, kijk dus even verder!

Ze zeggen in deze reactie onder de review dat ze het willen "Oplossen" dit willen ze zeker niet, geld is een stuk belangerijker als een klant voor hun. Zelfs als het geld opgelicht geld is. Ik heb hun al een stuk of 10 maal gemaild, zonder enige reactie.
S VER profielfoto
S VER
3 jaar geleden
Zeer slecht, doen alles om geld uit je te trekken. Eerst een verhoging van bijna 300% voor het abonnement. Deze maar geslikt omdat ik niet anders kon.

Maar daarnaast maken ze ook slordige fouten zoals dat Ik bijvoorbeeld bijna een jaar lang dubbel een factuur heb betaald! Mail gestuurd, reactie dat het naar de financiele afdeling zou toegaan. Na 2 weken nog geen reactie! Belachelijk!

Zeker niet aan te raden om met Lightspeed in zee te gaan.
Noah Tucker profielfoto
Noah Tucker
3 jaar geleden
ze zijn zo groot geworden dat het ze niet meer kan schelen. ik gebruik ze al jaren en ze behandelen me alsof ik een vreemde ben. vreselijke klantenondersteuning en klantenloyaliteit. dit zal de laatste keer zijn dat ik voor een restaurant gebruik of ze aan klanten voorstel.
rana sonu profielfoto
rana sonu
3 jaar geleden
slechte ondersteuning
Bart De Vries profielfoto
Bart De Vries
3 jaar geleden
Altijd goed geholpen. Ik werk er nu al 2 jaar mee naar tevredenheid. Goede prijs / kwaliteit verhouding
Mahmut Mazlum profielfoto
Mahmut Mazlum
3 jaar geleden
Followup: Kimberly heeft mijn problemen goed verholpen. Ik ben netjes gebeld, te woord gestaan en de issues die ik had met mijn thema 'Nova' zijn opgelost vanuit Lightspeed. Snel en adequaat gehandeld, tevreden met de klantenservice!

Thema Nova. Veel gebreken waar je later achter komt, voor de oplossing moet je betalen of word je doorverwezen naar een partij (thema ontwikkelaars) die zij aanbevelen. Deze partij is dan niet bereikbaar, Lightspeed neemt haar verantwoordelijkheid niet in het bieden van een oplossing.
Dieko Kwantes profielfoto
Dieko Kwantes
3 jaar geleden
Fantastisch product. Erg blij mee als gebruiker. Kan alles wat ik nodig heb en meer. Zelfs support is prima te noemen.

Jammer alleen dat voor onze situatie de licentiekosten in korte tijd met 160% zijn gestegen vanwege "nieuwe kostenstructuren".
Marijn Bulthuis profielfoto
Marijn Bulthuis
3 jaar geleden
Mijn Lightspeed shops liggen er alweer 25 minuten uit. En op de status pagina staat helemaal niets. Op dit tijdstip 90 orders per uur… adviseer om goed naar de uptime te kijken bij het overwegen van Lightspeed. Want niemand komt je tegemoet als het offline is
Anouk profielfoto
Anouk
3 jaar geleden
Wij, Sherlocks Place Rotterdam, gebruiken Lightspeed al jaren en met veel plezier. De klantenservice is geweldig en de programma's werken prettig.
JPL Webshopbeheer profielfoto
JPL Webshopbeheer
3 jaar geleden
Duur systeem.
Slechte support.
Geen mogelijkheid om je website aan te passen op mobiel.

Wil je opzeggen? Ingewikkeld verhaal, eerst nog 3 telefoontjes om te over te halen te blijven...
Oh en vergeet dan niet je "thema" op te zeggen want anders sturen ze daar ook rustig nog maanden facturen voor.. Ja, echt waar.. Ook al heb je geen website bij ze, dan nog moet je betalen voor dat thema. Thema opzeggen? Ja dat gaat niet meer he als je al geen account meer hebt om op in te loggen.

Bespaar jezelf een hoop geld en kopzorgen en kies voor een ander bedrijf.
Rene Bergsma profielfoto
Rene Bergsma
3 jaar geleden
Helaas is de klantenservice erg onder de maat. Ben niet van de reviews schrijven maar wil deze toch even melden. Betaal ruim 3000 euro voor twee bedrijven met verschillende extra functies. Maar de service die je daar voor terug krijgt is gewoon bagger.

Eind van het jaar toch maar eens verder kijken.
Boyd Baptist profielfoto
Boyd Baptist
3 jaar geleden
Wij hebben met ons fast food restaurant gekozen voor Lightspeed vanwege de zeer uitgebreide functionaliteiten en vlekkeloze samenwerking met andere softwaresystemen welke wij gebruiken.

Vanaf het eerste contact een fijn gevoel bij dit bedrijf. De onboarding overtrof echter al mijn verwachtingen. Felix en Tessa stelden alles in het werk om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen. Service met een hoofdletter S! Mijn dank is groot. Ik raad Lightspeed dan ook zeer aan.
LightSpeed
Conclusie:
Groot bedrijf wat vooral nadelig is qua service, daarbij is LightSpeed alleen te gebruiken op IOS waardoor duurdere hardware nodig is.
Prijs
6.8
Service
6.2
Kwaliteit
8.2
Gebruiksvriendelijkheid
7
Reader Rating4 Stemmen
7.5
Pluspunten
Uitgebreid
Veel integraties
Minpunten
Relatief duur
7.1
Totaal

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

VRAAG VRIJBLIJVEND ADVIES

Vul uw gegevens in en u krijgt van ons zo snel mogelijk een advies op maat met de meest voordelige optie in uw mailbox.
Leave this field blank